آیا خرید کردن بدون استفاده از کیسه‌ های پلاستیکی یکبار مصرف برایتان سخت و یا حتی غیرممکن است؟
کد خبر: ۱۴۱۴۵۶۴
تعداد بازدید : 13

سالانه 5 تریلیون کیسه پلاستیکی تولید می‌شود که تنها 1 تا 3 درصد آنها بازیافت می‌شوند. همین میزان کم بازیافت نیز خود سبب مصرف مقادیر بالای آب و همچنین آلودگی زمین به سبب باقی گذاشتن میکرو پلاستیک‌ها می‌شود.

کیسه‌ های پلاستیکی که در طبیعت پراکنده شده‌اند حدود هزار سال طول می‌کشد تا به طور کامل تخریب شوند و در همه این سال‌ها جان هزاران گونه جانوری و گیاهی را به خطر می‌اندازند و شاید به انقراض برخی بیانجامند.

حال دوباره به پرسش بالا جواب دهید؛ اگر باز هم جوابتان مثبت است فقط همین امروز را بدون کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف سر کنید. اگر همه مردم جهان فقط یک روز از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکنند، زمین حداقل از شر 274 هزار تن کیسه پلاستیکی خلاص می‌شود!

زمین دشمن ما نیست؛ خانه ما است. مادر ما است. به کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف نه بگویید. آگاهی خود را در مورد آسیب‌هایی که کیسه‌های پلاستیکی به طبیعت، حیوانات و جانوران دریایی وارد می‌کند افزایش دهید.

برای حفظ و نگه‌داری از یگانه خانه انسان‌ها تلاش کنید. اطرافیانتان را تشویق کنید که هنگام خرید کیسه‌های پلاستیکی را نپذیرند و از کیسه‌های پارچه‌ای که قابلیت مصرف چند باره دارند استفاده کنند.

سیاره ما برای نجات از شر این پدیده منحوس به یک جنبش جهانی نیاز دارد. رفتار هر انسان در هر گوشه‌ای از این دنیا می‌تواند بر حیات تمامی کره زمین تاثیر بگذارد.

پس حتی کم کردن یک کیسه پلاستیکی از زندگی روزمره شما می‌تواند تغییرات شگرفی را بر جای بگذارد. بی‌تفاوت نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها